דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סמליות הדרקון לאורך ההיסטוריה 

מאת    [ 24/08/2012 ]

מילים במאמר: 420   [ נצפה 3401 פעמים ]

הדרקון הוא יצור רב עצמה, בכל תרבות בעולם קיימים אינספור מיתוסים ואגדות לגביו. קיימים הבדלים בכוחו ויכולתיו של הדרקון בין התרבויות שונות, אך בקשר למראה שלו כמעט ולא קיים הבדל. בזמניינו המודרנים, הדרקון היינו סמל אופנתי, רובנו מעטרים את הגוף בקעקועי דרקון, או מקשטים את הבית בפסלונים, כל זאת לא רק לשם היופי אלה גם בשל התכונות החיוביות שמקושות לדרקון, כמו הצלחה והגנה.

במדינות המערב, דרקונים סמלו קושי והרס, לכן באגדות רבות דרקונים היו מגינים על אוצרות וייצגו תאוות בצע.  בעמים הנורדים גילפו דרקונים על ספינותיהם, הדרקון היה בשבילם סמל לעוצמה. בתקופה שהדת הנוצרית חדרה לחברה זו, סמליות הדרקון השתנתה, והם הפכו לסמל שטני.


בארצות מזרח ואף במספר חברות מערביות, דרקונים סמלו ישות עליונה. יצור נשגב זה סמל את את רוחה של הטבע. תכונות כמו אומץ, מזל ותקווה נקשרו לדרקון. לעתים קרובות הוצגו הדרקונים כאחראים על "פנינת הלהבות," פנינה המסמלת שלמות רוחנית. הרבה פעמים אפשר לראות את הפנינה בפסלונים ופריטי אספנות של דרקונים. בפסלונים מסויימים הדרקון במצב שהזנב בתוך הפה שלו, צורה היוצרת מעגל. על פי תרבויות שעבדו אלילים, המעגל הוא שלמות, מעגל החיים, טרנספורמציה, ונצח.

בספרות המודרנית, פעמים רבות דרקונים מתוארים כיצורים נושפי אש אימתניים ורשעים. אך עם זאת הדרקון היינו עדיין סמל להגנה ולא לפחד.

דרקון היא דמות אחת המבוקשות לקעקועים. קעקוע דרקון מייצג כבוד, כוח וחוכמה. הדרקון מסמל גם קסם וחיפוש רוחני. הצורה והמשמעות האמיתית של הדרקון תלויה בתרבות ממנה הוא מגיע, בין אם הוא סיני, יפני, קלטי, מערבי, שבטי, וכו 'ברגע שהדרקון הופך לחלק קבוע בגופו של אדם, כוחו של הדרקון הופך להיות לחלק מאותו האדם.

קמעות דרקון הם רבי עצמה. כאשר הקמע קרוב לגוף, הוא מקרין הגנה, מרחיק אנרגיות שליליות, ומביא מזל טוב. אפשר לענוד את הקמע כל הזמן, או רק כאשר מרגישים צורך בו. אפשר לשים את הקמע בכיס, ובזמן שינה לשים אותו מתחת לכרית, כל אחד ומה שהוא מרגיד שעושה לו טוב.

עיצוב בית עם דמויות של דרקון היא דרך פופולרית ומסוגננת להקיף את עצמך עם העצמה של הדרקונים. פריטי אספנות, פסלונים, מחזיקי קטורת, ערכות שחמט, לוחות, גביעים, ועוד, ניתן למצוא דרקון לכל פינה בבית.

לב לבו של הפנג שואי הוא הדרקון, וכמו שידעו לכולנו פנג שואי פופולארי מאוד בתרבות המערב. ישנן הנחיות ספציפיות לגבי הצבת דרקונים בחלל הבית, כמו למשל כמה ואיפה הכי טוב להציב אותם, כך שלחובבי הפנג שואי, עיצוב המשלב דרקונים הוא בחירה מוצלחת עד מאוד.

מילות סיכום, דרקונים הם מגינים רוחניים וגם חומריים, מביאי מזל והצלחה. ישנן דרכים רבות שאנו יכולים להביא דרקון לחיי היומיום שלנו ושפע של יתרונות שאנו יכולים להפיק מכך.

shimmystyle - מוצרים לריקודי בטן ותכשיטים גותים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב